Klubbmesterskap på Grønneset onsdag
Postet av Melhus Idrettslag den 21. jun 2026

John er atter en gang arrangør og løypelegger for klubbmesterskapet og for andre året går løpet fra Grønneset onsdag 24. juni kl 1800 - altså selveste St.Hans-dagen.
Det blir lagt opp til de vanlige løypelengdene, tilpasset et begrenset løpsområde. Da blir det mange kryssinger og retningsforandringer som gir morsomme veivalg. For noen løyper blir et mest ryddig med å trykke halve løypa på ei side av arket og siste halvdelen på andre siden. Det her blir spennende!
Etter et fartsfylt løp venter blåbærsuppe à la Vasaloppet, kaffe, saft og kaker. Grillen blir fyrt opp, klar til din grillmat!
Velkommen til en uforglemmelig aften ved Ånøyas bredd!
Melhus arrangerer bedriftløp fra Sjetnan tirsdag. Kom og løp!
Postet av Melhus Idrettslag den 21. jun 2026

Tirsdag 23. juni står Melhus som arrangør for bedrifts-o-kretsen. Samlingsplass er fra fremre parkeringsplass på Sjetnan og løypelegger er Audun B.
Her kan alle delta, både ung og gammel, ansatt eller student! Benytt sjansen til å bli kjent med et bedriftløp. I sekretaritet og ved start blir du møtt av våre egen, blide og imøtekommende! Ta med brikkke og evt. plastmappe!
Her er utdrag fra PM som er publisert for løpet:
Parkering: 40 kr per bil; VIPPS 90550193
Startkontingent og annet (Kart er inkludert i startkontingenten)
Pris medlem: 110 kr
Pris ikke-medlem: 140 kr
Brikkeleie: 45 kr
Nybegynner ink. brikkeleie: 70 kr
Kjøp av brikke: 730 kr
Plastmappe: 5 kr
VIPPS 135045
Kart: Momarka; oppdatert i 2026
Målestokk
Gul – Hvit – Rød: 1:5000, Blå: 1:7500
Start: kl. 17-19. 200 m til start. Merket fra innkjørselen til parkeringen
Løyper
Gul (lett C-løype): 1.4 km
Hvit: 2.1 km
Rød: 3.1 km
Blå: 4.1 km
Det benyttes kartsnu for Rød og Blå. Snu kartet når løypa tar slutt på del 1. Startpunkt for del 2 er markert på samme post som siste post på del 1 (ring med trekant).
Kioskvarer: VIPPS 120748
Nå er det virkelig håp!
Postet av Melhus Idrettslag den 14. jun 2026

Onsdag 17. juni er jobb nummer 1: Trygge ledelsen i OG-karusellen!
Klæbu står som arrangør fra Gjenvollhytta med start kl 1800. Det er litt lang reiseveg (se link), så vi samkjører fra Brubakken pendlerparkering kl 1700.
Vi har et godt forsprang i karusellen, men det er oppspist på ei lite kveldsstund, der vi trøbler med oppmøte og Leik mobiliserer. Derfor er det folkevandring til Klæbu onsdag kveld!
Les innbydelsen fra Klæbu under og legg merke til et forhøyet standard på menykartet denne gangen!

Team junior slår til!
Postet av Melhus Idrettslag den 7. jun 2026

Onsdag 10. juni kl 1800 blir det trening fra Saga på Brekkåsen.
Det er Team junior som står som arrangør, nemlig Martin, Erlend og Johannes! Løypeleggerne er nokså ferske, men de er erfarne o-løpere. Dette borger til å bli spennede løyper!
Det har vært løping i helga med Hølondløp og KM stafett. Onsdag var det full fart i Våttsen. Derfor blir det fint med et lettløpt terreng i nærområdet for å riste løs litt. Men trolig blir det ikke lett å holde igjen onsdag kveld heller, når startskuddet går.
Enda en gang er Byåsen invitert til trening i Melhus. Det skyldes at Erlend og Martin ofte er på trening hos Byåsen. Sist Byåsen deltok var treningsløp fra Rye.
Møt opp for å teste juniorenens krumsprinng på Nordgardsmyra!
Sprelske Melhus-løpere på Hølondløpet
Postet av Melhus Idrettslag den 7. jun 2026
Heltente MIL-løpere: Hege, Stein Ivar, Stefan, Audun, Trine og John. Foto Jon Røstum
Tekst John Lerli
Fellesstart er alltid spennende, og Hølondløpet med sin 40 år lange tradisjon satser på at alle drar ut samtidig, med høg puls og overtenning. Seks deltakere fra Melhus løp lørdag 6. juni mellom 4,8 og 12,1 kilometer.
IL Leik hadde funnet fram krem-terrenget Liamarka, nord for Sæterdalen. Her har Tone Almås lagt ned utallige timer med synfaring, og kartet har blitt like bra som terrenget. Det åpner seg mer og mer jo høgere man kommer. Myrene var alt fra sump til tørre grasmyrer hvite av molteblomster. Ola Keiserås hadde lagt prima løyper som inviterte til fart og mange små vegvalg.
Fellesstart kan minne om en reinsflokk, der mange løper etter leder-reinen. Dette skjedde til første post i løypa på 4,8 kilometer. Hopen løp forbi, og slet med å finne seg sjøl igjen i det diffuse myrterrenget. Men etter å ha kikket på hverandre, kartet og terrenget snudde de. Det var Melhus-løpere både i storflokken, og blant dem som tok det litt roligere og rakk å stemple før dem som bommet.
I den store H50-klassen fulgte Audun Bakk og Jon Røstum hverandre tett gjennom hele løpet. Audun greide å slite seg til en 10-sekunders ledelse, men Jon kom seg forbi og var først til de fire siste postene og vant med fire sekunder.
Hølondløpet har vanligvis blitt arrangert i første halvdel i august. Men IL Leik ønsker å lokke NTNUI-studentene ut av byen, i håp om større deltakelse. Bare fem kom, men ryktet om det flotte løpet på Hølonda vil spre seg i flokken. Til sammen var det 40 deltakere i kjølig og fint løpevær.